Information & Köpvillkor

 

Support och tillgänglighet

Wonder Apparel Brand skall svara på frågor från kunder via e-post inom 48 timmar från det att förfrågningen mottagits*. Om frågan inte kan besvaras inom 48 timmar skall kunden meddelas om detta inom 48 timmar och företaget skall då meddela orsaken till fördröjningen när konsumentens fråga kan besvaras. Vanlig svarstid brukar vara inom 1h vardagar mellan 9-22.

* (Gäller endast förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar och under vardagar, svaret skall vara personligt).

Köpvillkor

Wonder Apparel Brand får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Tryckfel kan finnas och därmed kan priserna ej garanteras. Betalningar på wonderab.se sker med kortbetalning.

KORTBETALNING

Kortbetalningarna görs säkert och enkelt i samarbete med STRIPE, enkel och framförallt säker betalning med följande kort; Visa, American Express, Maestro, Mastercard. (American Express gäller endast i butik).
Wonder Apparel Brand lagrar inga kortuppgifter i sin databas, utan det sköts internt och krypterat av STRIPE. Se avdelningen personuppgifter längre ner för mer information om vad Wonder Apparel Brand lagrar om dig.

Leveransvillkor

Leveranstiden är normalt ca 1–3 arbetsdagar, beroende på om produkten finns i lager hos oss. Skulle leveranstiden ta längre tid än uppskattat kommer vi att höra av oss per mail eller telefon och försöka hitta andra alternativ om det är möjligt. Vi strävar alltid efter att du som kund ska få din leverans så snart som möjligt. Är produkten tillfälligt slut skickar vi så fort produkten kommit in, leveransbesked ges vanligtvis omgående. Bekräftelse på ordern fås via e-post omgående. Som kund har du rätt att häva ditt köp vid försening utan extra kostnad.

Kontakta oss innan köp om ni har frågor gällande leveranser: info@wonderab.se

Vi reserverar oss för att lagerstatus på hemsidan kan vara fel då denna inte uppdateras automatiskt varje minut. Vänligen kontakta oss om du vill vara säker på en lagerstatus innan du beställer ( info@wonderab.se ). Vid försening av order så har konsument rätt att häva köpet. 

Fraktkostnad

För tillfället är det fri frakt på alla köp på wonderab.se.

Avbeställning
Du kan avbeställa produkter som du har beställt, dock enbart om vi inte har hunnit få iväg er order. Varan avbeställes lättast genom att skicka ett mail till  info@wonderab.se, glöm inte att ange ordernummer. Pengarna sätts tillbaka på samma kontonummer som det dragits från. Har ni valt fakturabetalning avbryts fakturan. 

Du har även rätt att skicka tillbaka produkter inom 14 dagar som fortfarande är oanvända, ouppackat och i orginalförpackning. Kund får dock stå för returkostnaden. Kontakta då oss på info@wonderab.se för vidare information om hur returen ska ske. Vi återbetalar konsumenten senast inom 30 dagar i det fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet.

Garanti och reklamation

Wonder Apparel Brand följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer samt konsumentköplagen och strävar alltid efter 100% kundnöjdhet. Är du missnöjd eller har frågor, kontakta oss alltid. 

Wonder Apparel Brand säljer alla produkter med minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen efter det att du mottagit varan. Garantier gäller inom hela Sverige. Produktgarantin gäller vid ursprungliga fel som fanns i produkten vid leverans. Om det är ett fabrikationsfel får du som kund en fritt utbyte av produkt. Produkten måste användas enligt instruktioner och rekommendationer för att garantin ska gälla.

Reklamation. Skulle det vara fel på er produkt, så kontaktar konsument Wonder Apparel Brand på info@wonderab.se senast 2 månader efter att ni upptäckt felet. Sålänge som det är garanti kvar på produkten så står vi för eventuella fraktkostnader till oss och tar kontakt med konsument om hur vi löser reklamationen. Vid produktionsfel får kunden en utbytesprodukt. Finns produkten inte kvar alternativt slutats tillverkats skickar vi en liknande produkt efter överenskommelse med konsument. Allting sker enligt konsumentsköpslagen.

Vi rekommenderar att du alltid undersöker emballage och vara direkt vid leverans efter synliga fel. Skulle ni hitta synliga fel, meddela då oss omgående via info@wonderab.se

Din orderbekräftelse, kvitto eller faktura gäller som garantibevis. Om du inte fått dessa på e-mail kan du kontakta oss via info@wonderab.se.

För företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Kontakta oss om du vill veta mer.

Läs mer hos Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerrätt

Nedan kan du läsa om distans- och hemförsäljningslagen, en trygghet för dig som självklart gäller här på wonderab.se.

DISTANS- OCH HEMFÖRSÄLJNINGSLAGEN

När du köper något på Internet, postorder, TV-shop och telefon har du inte samma möjlighet att granska det du köper som när du handlar i en butik. Därför har du möjlighet att inom 14 dagar ångra ditt köp. När du ångrar köpet ska du meddela säljaren att du ångrar köpet och lämna tillbaka det du har köpt till säljaren. Du ska meddela säljaren att du ångrar dig inom 14 dagar. Säljaren behöver inte bekräfta att du har ångrat köpet. Säljaren behöver inte heller ha fått tillbaka varan inom de 14 dagarna.

INFORMATION OM ÅNGERRÄTTEN FÖRE KÖP

Säljaren ska ge dig information om ångerrätten innan du köper en vara eller tjänst. Informationen ska vara tydlig och innehålla det du behöver veta för att kunna utnyttja ångerrätten.

INFORMATION OM ÅNGERRÄTTEN EFTER KÖP

Efter köpet ska du återigen få information om ångerrätten. Du ska få informationen på ett varaktigt sätt, till exempel på papper eller i ett e-postmeddelande. Du ska också få information om vart du ska vända dig för att använda din ångerätt.

NÄR BÖRJAR ÅNGERRÄTTEN GÄLLA?

Ångerrätten på 14 dagar gäller från dagen du tar emot varan och återigen får information om din ångerrätt. Om du inte har fått information om ångerrätten före och efter köpet har du i stället ett års ångerrätt. Du kan ångra dig utan att ha hämtat ut varan men du måste alltid meddela säljaren. Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten.

UNDERSÖKA VARAN

Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den.

RETURFRAKTEN

När du ångrar ett köp ska du betala kostnaderna för returfrakten. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan. Om du har köpt en vara efter att ha blivit uppringd via telefon ska dock säljaren stå för returfrakten. Tänk på att du ansvarar för varan till den når säljaren, det vill säga även under transporten.

KÖPA TJÄNSTER

Ångerrätten gäller också när du köper tjänster på distans. Det kan exempelvis vara hantverkstjänster. Men lagen gäller även vissa finansiella tjänster som krediter, försäkringar och betaltjänster. Även vid köp av tjänster är ångerfristen 14 dagar utom för livförsäkringar och privat individuellt pensionssparande. Då är den 30 dagar. Som regel gäller ångerfristen från dagen då avtalet ingås. När du köper livförsäkringar räknas fristen från och med den dag du har fått veta att avtalet har ingåtts. Ångerrätten börjar dock aldrig gälla förrän du har fått den information som säljaren måste ge dig. När du köper finansiella tjänster ska du även ha fått avtalsvillkoren för att ångerfristen ska börja löpa.

ÅTERBETALNING

När du ångrar ett köp ska säljaren snarast betala tillbaka allt du har betalat, utom returfrakten, till dig. Säljaren måste alltid betala tillbaka inom 30 dagar.

NÄR DU INTE HAR ÅNGERRÄTT

Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade varor som t.ex DVD filmer om plomberingen är obruten. Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten. Ångerrätt gäller inte demo-exemplar.

Kampanjer och utförsäljningar

Kampanjer och utförsäljningar gäller endast tills lagret är slut, alternativt till angivet datum om det finns specifierat.

Personuppgifter

Wonderab.se lagrar endast personuppgifter som krävs för att genomföra köp och leverans.

När du genomför ett köp hos oss första gången blir du automatiskt registrerad som en ny användare i vår databas. Detta gör det lättare för dig att genomföra nya köp i framtiden samt att du får tillgång till platsen "ditt konto" där du kan se historik, orderstatus samt hantera dina betal- och leveransadresser. För vår del underlättar det också för att skapa en bättre kundrelation och marknadsföring till dig (t.ex nyhetsbrev). Enligt lag måste du som kund godkänna att vi lagrar dessa uppgifter om dig, vilket du samtycker till genom att fullgöra ett köp. Du kan närsomhelt begära av oss att bli borttagen från detta register om så önskas, eller få ett utdrag på vilka uppgifter vi har lagrat om dig ifall du inte har tillgång till "ditt konto". 

Man får max beställa 5st utav en artikel om annat ej anges. Vid beställning av fler produkter, kontakta oss.

Wonderab.se lagrar inte betalkortsnummer, utan detta sköts helt och hållet av våra betalpartner STRIPE.

Den registrerade konsumenten har rätt att begära ett registerutdrag för att se vilken information som finns sparad. Personuppgiftsansvariga är skyldig att på begäran av den registrerade rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.

Läs mer om detta under rubriken köpvillkor. De enda uppgifter vi överlåter om dig är de som krävs (t.ex namn och adress) för att kunna göra ett köp med t.ex Collector och Nets beroende på om du väljer kort, faktura eller delbetalning.

 Vi reserverar oss alltid för eventuella prisfel eller felskrivningar. Skulle detta uppstå kontaktar vi alltid kunden.

Tvist

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.